Helena Skljarov

diplomirala je muzikologiju na Muzičkoj Akademiji Sveučilišta u Zagrebu (2017) pod mentorstvom profesora Nikše Gliga s radom na temu analize glazbe 20. stoljeća (Schönbergovo “Iščekivanje” kao zakorak u atonalitet), te kompoziciju u klasi i pod mentorstvom profesora Berislava Šipuša operom Nothing. Almost za glasove, orkestar i elektroniku također na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu (2020).

Kompoziciju je usavršavala na raznim seminarima te je surađivala s brojnim umjetnicima poput Irvinea Ardittija, Kaije Saariaho, Tristana Muraila, Elene Mendoze, Alexandera Schuberta, Francesca Filideia, Pierrea Jodlowskog, Johannesa Kreidlera, Rogera Alsopa i drugih. U sklopu programa Erasmus, tijekom Akademske godine 2019/2020, studira na Conservatoire national supérieur de musique et de danse u Lyonu u klasi profesora Martina Matalona.

Tijekom studija osvaja nekoliko stipendija (Rudolf i Margita Matz HDS-a, ISA Bečke akademije) i rektorovu nagradu za skladbu Pulsar praizvedenu u Zagrebu pod ravnanjem maestra Quentina Hindleya. U lipnju 2020. odabrana je za rezidencijalnu skladateljicu na festivalu d’Aix-en-Provence gdje je pohađala masterclass kod Gartha Knoxa i Kaije Saariaho. Godine 2021. dobiva nagradu žirija Međunarodnog društva za suvremenu glazbu (ISCM) Svjetski dani nove glazbe za gudački kvartet Silence s predviđenom izvedbom na festivalu u Shanghaiu i Nanningu.

2022. godine odabrana je za sudjelovanje na festivalu Novalis gdje osvaja nagradu za najbolju skladbu mladog skladatelja triom za udaraljke, video i elektroniku Nostos. Iste godine bila je rezidencijalna skladateljica Festivala Ljubljana u sklopu projekta Synergy, u sklopu čije turneje joj se skladba Ljubljana izvodi u šest država. U studenom 2022. imala je svoju prvu samostalnu multimedijalnu izložbu na festivalu Music-Mission-Vision u Zagrebu gdje je prezentirala svoje multimedijalne radove i snimke performansa.

Značajna izvedba iz 2023. godine bila je praizvedba njene simfonije Portret Dore P. za orkestar, video i elektroniku, pod ravnanjem maestra Pascala Rophéa koja je bila narudžba orkestra HRT-a povodom 100-te godišnjice smrti Dore Pejačević. Redovito sudjeluje na Muzičkom biennalu Zagreb od 2019. godine, a u sklopu ovog festivala posebno se može istaknuti izvedba skladbe tijekom festivalskog izdanja 2023. godine, The Blue Giraffe, za pet pjevača, video i elektroniku, koju je praizveo vokalni ansambl Neue Vokalsolisten Stuttgart, te istog ljeta ponovno izveo skladbu u Stuttgartu u sklopu festivala Der Sommer in Stuttgart. Više puta surađuje s ansamblom Cantus koji je 2021. godine na MBZ-u praizveo njenu skladbu Solo za ansambl, dirigenta i šahistu, a 2024. godine uvrstio ju je u svoju kanadsku turneju. 2024. godine dobiva narudžbu i sudjeluje na festivalu Mixtur u Barceloni sa skladbom za bas klarinet, video i elektroniku.

2023. godine osnovala je Serious Ensemble Zagreb čija je umjetnička voditeljica, a koji se bavi eksperimentiranjem s novim konceptima koncerta kao društvenog događaja (više na web stranici: https://seriousensemble.com/). Ansambl od 2023. godine redovito djeluje kao rezidencijalni ansambl festivala Music-Mission-Vision. U sezoni 2024/2025 ansambl počinje djelovati i kroz koncertni ciklus u suradnji s likovnim umjetnicima.
Djela joj se izvode na prestižnim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, te trenutno broji više od pedeset skladbi. Posebno ju interesira interdisciplinarna umjetnost, umjetnost performansa, povezivanje likovne i glazbene umjetnosti, muzički teatar i eksperimentiranje s novim konceptima koncerta i izvedbene prakse općenito. Kao muzikolog, bavi se pisanjem kritika i analiza koncerata i partitura suvremene glazbe te trenutno broji više od pedeset objavljenih tekstova.
(Više na web stranici: https://helenaskljarov.com/)