Glazbena teoretičarka i pedagoginja, (Jajce, BiH, 31. svibnja 1971.)
Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirala je glazbenu teoriju 1995. godine, a zvanje magistrice znanosti na Interdisciplinarnom poslijediplomskom studiju Muzičke akademije i Filozofskog fakulteta u Zagrebu, stekla je 2002. godine obranom rada Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj od početka 20. stoljeća do danas, pod mentorskim vodstvom prof.dr.sc. Pavela Rojka. Doktorsku disertaciju pod naslovom Ritamska komponenta u glazbi 20. stoljeća obranila je 2006. godine na Odsjeku za muzikologiju i pod mentorskim nadzorom akademika Nikše Gliga.
Nakon kraćeg perioda rada u Srednjoj glazbenoj školi Vatroslav Lisinski u Zagrebu (1994./95.), akademsku nastavnu djelatnost započela je na Odsjeku za glazbenu kulturu Muzičke akademije u Zagrebu kao mlađa asistentica u nastavi solfeggia. Od ak. godine 2001/02. stalno je zaposlena na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu gdje je izabrana u znanstveno-nastavna zvanja docentice (2008.), izvanredne profesorice (2014.) te redovite profesorice (2019.). Na matičnoj je ustanovi obavljala i funkciju prodekanice za nastavu (od 2013. do 2017.), a tijekom više godina i dužnost pročelnice Odsjeka za glazbenu teoriju i kompoziciju.
Na studijskim programima Odjela za glazbenu umjetnost Umjetničke akademije u Splitu koncipirala je sadržaj temeljnog predmeta struke – Solfeggia. Osim ovog kolegija kojeg predaje studentima glazbene teorije i kompozicije, predavala je i bila nositeljicom drugih glazbeno-teorijskih predmeta (Osnove harmonije, Osnove klasičke harmonije, Osnove romantičke harmonije, Harmonija na glasoviru). Na diplomskom studiju glazbene teorije i kompozicije nositeljica je i predavačica predmeta Aspekti glazbe 20. stoljeća, a mentorica je i brojnim diplomantima pri pisanju magistarskih radova. Na glazbenim je studijskim programima osmislila i uvela predmet Samostalni studentski projekt.
Nekoliko je godina (od 2011. do 2016.) bila i nastavnik-suradnik na odsjeku Glazbene umjetnosti Fakulteta prirodoslovno matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru.
Znanstvenički fokus usmjerava na dvije glavne linije istraživanja: glazbeno-teorijsku (analitičku), s usmjerenjem na glazbu 20. stoljeća i glazbeno-pedagošku (didaktičku) s fokusom na problematiku učenja glazbenog jezika. Znanstveni rad tijesno povezuje i s brigom za (obiteljsku) skladateljsku ostavštinu dvojice hrvatskih skladatelja, Josipa Hatzea (1879.-1959.) i Rubena Radice (1931.-2021.). Sudjelovala je na brojnim domaćim i međunarodnim simpozijima (Hrvatska, BiH, Njemačka), te jednom Erasmus usavršavanju za profesore solfeggia (Parma, Italija).
Autorica je triju znanstvenih knjiga (od kojih je jedna i sveučilišni udžbenik), dvaju sveučilišnih priručnika te značajnog broja znanstvenih radova, prezentiranih na međunarodnim simpozijima i objavljenih u znanstvenim časopisima te domaćim i međunarodnim zbornicima radova. Autorica je i više stručnih radova i novinskih članaka.
Članica je uredništva časopisa Theoria i nekoliko znanstvenih/strukovnih društava: Hrvatskog društva glazbenih teoretičara, Hrvatskog muzikološkog društva i Hrvatskog društva skladatelja.
Dobitnica je nagrade HAZU za najveća znanstvena i umjetnička dostignuća za glazbenu umjetnost 2012. godine za knjigu Ritamska komponenta glazbe 20. stoljeća.
RADOVI
Knjige (autorske):
Ritamska komponenta glazbe 20. stoljeća, Split: Umjetnička akademija, 2011.; Kantata Josipa Hatzea Resurrexit. Povijesni i glazbeno teorijski ogledi, Split: Umjetnička akademija, 2018.(u koautorstvu s Ivanom Tomić Ferić); Solfeggio. Aspekti učenja i poučavanja, Zagreb: Hrvatsko društvo glazbenih teoretičara, 2024.
Knjige (uredničke):
Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća, Zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Split 15.-17. svibnja 2015., V. Balić, D. Radica (ur.), Split: Umjetnička akademija u Splitu.
Poglavlja u knjizi:
Ruben Radica: život i djelo. Ruben Radica (1931.-2021.) Spomenica preminulim akademicima, Svezak 248. S. Tuksar (ur.), Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2022., str. 11-31.
Znanstveni radovi u časopisima:
„Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja“. Bašćinski glasi 8, Split-Omiš 2004., str. 143-175.; „Didaktički primjeri i primjeri iz umjetničke literature u nastavi solfeggia osnovnih glazbenih škola“. Tonovi 18 (1), 2003., str.10-26.; „Glazba 20. stoljeća – smjernice usvajanja novoga glazbenog jezika“, Bašćinski glasi 9-10, Split-Omiš, 2009., str. 413-427.; „Što je to dječja pjesma? – Glazbeno-pedagoške dileme i iskustvo jednog skladatelja“, Bašćinski glasi, 11, Split: Odsjeci za Glazbenu teoriju i Glazbenu pedagogiju Umjetničke akademije u Splitu, Omiška glazbena zajednica, 2013., str. 223-238.; „Uz 90. obljetnicu Adela i Mare Josipa Hatzea: novo- staro čitanje hrvatskog opernog remek-djela“. Bašćinski glasi : južnohrvatski etnomuzikološki godišnjak, 16 (2021.), 1; str. 27-51.; „Postupci skladanja u solopjesmama ciklusa Mädchengestalten op. 42 i Verwandlung op. 37 kao prilog ocrtavanja skladateljske poetike Dore Pejačević“. Bašćinski glasi: južnohrvatski etnomuzikološki godišnjak, 18 (2023.), str. 95-117.
Znanstveni radovi u zbornicima radova:
„Solfeggio i glazba“, u: J. Talam (ur.), Zbornik radova VI. međunarodnog simpozija Muzika u društvu, Sarajevo, 2009., str. 253-260.; („Solfeggio and Music“, in: J. Talam (ed.), The Collection of Papers The 6th International Symposium “Music in Society”, Musicological Society of FB&H, Academy of Music in Sarajevo , p. 253-260.); „Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia“ , u: J. Talam, F. Hadžić, R. Hodžić (ur.), Zbornik radova VII. međunarodnog simpozija Muzika u društvu, Sarajevo 2010., str. 324-335. ; (“Free rhythm or changes of meter access organizations of duration in ear training teaching”, in: J. Talam, F. Hadžić, R. Hodžić (ed.), 7th International Symposium Music in Society, Sarajevo, 2010., Musicological Society of the FB&H, Academy of Music in Sarajevo, 324-335.); „Glazba i duhovnost ili potraga za glazbenim izvorima“. u J. Čikeš (ur.), Zbornik VI. međunarodnog znanstvenog simpozija Pasionske baštine, Zagreb 2010., str. 280-291.; „Duhovne odlike glazbenog materijala: od arhitektonike do ukidanja vremena (razmišljanja o sintagmi duhovna glazba“, u: J. Čikeš (ur.), Zbornik VII. međunarodnog simpozija Pasionske baštine, Zagreb 2012., str. 141-155.; „Iz zborskog opusa skladatelja Josipa Kaplana“, u: D. Grgurić, M. Marić (ur.), Josip Kaplan (1910-1996), Zbornik radova sa znanstvenog skupa u povodu 100. obljetnice rođenja Josipa Kaplana, Viškovo: Ustanova „Ivan Matetić Ronjgov“, 2012., str. 93-114. ; „Schönbergovi posvetni kanoni“, u: D. Davidović, N. Bezić (ur.), Nova nepoznata glazba, Svečani zbornik za Nikšu Gliga, DAF, Zagreb, 2012., str. 47-57.; „Uloga vizualne predodžbe glazbenog prostora i vremena u učenju i razumijevanju glazbe“, u: S. Vidulin- Orbanić (ur.), Zbornik radova s II. međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2011., str. 105-122.; „Integracijski pristup glazbenom djelu“, u: S. Vidulin-Orbanić (ur.), Zbornik radova s III. međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013., str. 404-426. (U koautorstvu s Natašom Leverić-Špoljarić); „Teorijske pretpostavke stvaranja smjernica usustavljenja glazbenog materijala kao polazišta kreativnog kompozicijskog transfera“, Zbornik VIII međunarodnog simpozija Muzika u društvu, Sarajevo: Muzikološko društvo FBiH, Muzička akademija u Sarajevu, 2014., str. 161-188. (U koautorstvu s Mirjanom Siriščević); (“Theoretical suppositions for creating guidelines for the systematization of musical material as a starting point in creative compositional transfer”, F. Hadžić (ed.), The Collection of Papers The 8th International Symposium “Music in Society”, Musicological Society of FB&H, Academy of Music in Sarajevo, Sarajevo 2014., p. 166-192.); „Korali J. S. Bacha kao smjernice gradnje horizontalnog i vertikalnog glazbenog mišljenja u nastavi harmonije“, u: F. Hadžić (ur.), Zbornik radova 9. Međunarodni simpozij Muzika u Društvu, Sarajevo, 2016., str. 282-297. (U koautorstvu s Jelicom Valjalo Kaporelo).; “ Solfeggio kao učenje glazbenog jezika – ulazne i izlazne kompetencije na vertikali glazbenog obrazovanja”, u: V. Balić, D. Radica (ur.), Zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Split: Umjetnička akademija u Splitu, 2015., str. 227-240.; “Devčićevim stopama po Aspektima suvremene glazbe”, u: N. Gligo (ur.), Generacija 1914., Zbornik radova sa znanstvenog simpozija održanog 28. studenog 2014. u dvorani knjižnice HAZU, Zagreb, HAZU, 2016., str. 101-115.; “Parametri sistematizacije i stupnjevanja ishoda učenja u glazbi”, u: B. Jerković, T. Škojo (ur.), Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja, Zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti, Osijek: Umjetnička akademija u Osijeku, 2016., str. 539-551.; „O ritamskoj strukturiranosti skladbi Notturno, Frotolla i Bordone Vladimira Ruždjaka“, u: D. Davidović, S. Kiš-Žuvela (ur.), Nagnuće tišini, Marko Ruždjak, skladatelj; Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2017., str. 79-92.; „Slušanje glazbe i upoznavanje glazbene literature u osnovnoj školi: spoznajno-emocionalni pristup glazbenom djelu”, u: S. Vidulin (ur.), Zbornik radova Petog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga, Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2017., str. 55-71 . (U koautorstvu sa Sabinom Vidulin).; „Prijedlog metodološkog pristupa intonacijsko-ritamskoj problematici pri pjevanju skladbi iz zbirke Sacrae Cantiones Ivana Lukačića na primjerima moteta Cantabo Domino i Cantate Domino“ u: M. Prović,; D. Žuro, (ur.), Ivan Lukačić kapelnik splitske katedrale. Split: Katolički bogoslovni fakultet i Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2022., str. 129-148. ( „The Intonation-based and Rhythm-based Approaches to Singing of Motets Cantabo Domino and Cantate Domino from the Sacrae Cantiones Collection of Ivan Lukačić“ in: Ivan Lukačić, Maestro di Cappella of the Cathedral of Split, Proceedings of the international scientific-artistic symposium, On the occasion of the 400 Anniversary of the publication of Sacrae cantiones collection, Split, 12 – 14. November 2020., eds. Mihael Prović and Doris Žuro, Split: Katolička izdavačka kuća i časopis Crkva u svijetu, Katolički bogoslovni fakultet u Splitu, Umjetnička akademija u Splitu, 2022. p. 129 – 145.).
Sveučilišni priručnici:
Diktati za nastavu solfeggia. Priručnik za nastavnike osnovnih glazbenih škola. Zagreb: Hrvatsko društvo glazbenih teoretičara, 2024.; Pjesmarica za nastavu solfeggia. Priručnik za nastavnike osnovnih glazbenih škola. Zagreb: Hrvatsko društvo glazbenih teoretičara, 2024.; Primjeri za pjevanje, I i II godina solfeggia (Umjetnička akademija u Splitu, interna skripta).
Stručni članci, predgovori i prikazi:
„Ars choralis, umjetničko-znanstveni simpozij“, Allegro, list glazbenog odjela UMAS-a, br.3, 2010., str.16.; „Autorska večer skladatelja Blaženka Juračića“, Cantus, Novine hrvatskog društva skladatelja, br. 174, svibanj 2012., str. 7. ; „Miljenku Grgiću: crtica sjećanja iz nastavničke zbornice“, Bašćinski glasi 12, Split: Umjetnička akademija u Splitu, 2015.-2016., str. 225-228.; „Kristova muka u zvukovnoj egzegezi 21. stoljeća“. Predgovor notnom izdanju, Blaženko Juračić, O Crux, Ave, Spes Unica, Misterij muke i zapovijed ljubavi, Skladbe za veliki tjedan, Split: Verbum, 2015., str.6.; „Znanstvena i nastavna djelatnost Odsjeka za glazbenu teoriju i kompoziciju i glazbenu pedagogiju (glazbenu kulturu) Umjetničke akademije u Splitu u ak. godini 2018/2019“, u : M. Siriščević (ur.) Bašćinski glasi, 14, Split: Odsjeci za Glazbenu teoriju i Glazbenu pedagogiju Umjetničke akademije u Splitu, 2019., str. 161-168.; „Nekrolozi, Ruben Radica“, Ljetopis hrvatske akademije za godinu 2021. Knjiga 125, Zagreb: HAZU 2022., str. 667-669.; „Akademik Ruben Radica u povodu 90. rođendana. Težnja k jedinstvu, skladu i istini“, Cantus, 227, svibanj 2021., str.21-23.; „In memoriam Petar Bergamo (27.2.1930.-4.12. 2022.) Odlazak barba Pere“, Vijenac, godište XXX, broj 743-744, 2022. str. 34; „Glazbena utvrda i spirala vječnosti“, Vijenac, godište XXX, broj 750, 2022., str. 32-33.;
Tel: +385 1 4872 370
Berislavićeva 9, Zagreb
e-mail: info@hds.hr