etnomuzikologinja, metodičarka glazbene nastave (Trogir, 26. veljače 1953.)
Osnovnu školu, gimnaziju i srednju muzičku školu završila je u Splitu. Diplomirala je 1979. muzikologiju i glazbenu publicistiku na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te pedagogiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Magistrirala je 1991. iz područja etnomuzikologije na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Za vrijeme studija radila u Glazbenoj školi Fran Lhotka u Sisku, a zatim na Glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu. Od 1980. asistent na studiju Predškolskog odgoja Fakulteta prirodoslovno–matematičkih znanosti i odgojnih područja u Splitu za predmet Metodika nastave glazbe. Od 1997. viša predavačica na Odsjeku za glazbenu kulturu Umjetničke akademije u Splitu za predmete Metodika nastave glazbe, Glazbena pedagogija, Metodička praksa i Solfeggio. Doktorirala je 2012. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu disertacijom Žene u klapskom pjevanju te stekla znanstveno–nastavno zvanje docentice u području humanističkih znanosti, znanstveno polje znanost o umjetnosti.
Od 2003. predsjednica je ispitne komisije za stručne ispite učitelja glazbene kulture, glazbene umjetnosti i solfeggia za Splitsko–dalmatinsku i okolne županije. Mentor je preko stotinu diplomskih radova.
Od početka postojanja studija Glazbene kulture na Fakultetu matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru (od 2006.) gostujući je profesor. Članica je stručnog ocjenjivačkog suda Festivala dalmatinskih klapa u Omišu. Surađuje na znanstvenim projektima vezanim uz glazbeni život Dalmacije. Sudjelovala u izradi Zbornika dalmatinskih klapskih pjesama II. (Buble 1991). Član je izdavačkog savjeta etnomuzikološkog godišnjaka Bašćinski glasi. Vanjski je suradnik Instituta za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu. Surađivala je na znanstvenim projektima Ministarstva znanosti RH (Glazbena kultura stanovnika Južne Hrvatske). Sudjelovala je s referatima na brojnim znanstvenim i stručnim skupovima u zemlji i inozemstvu. Objavila je niz znanstvenih i stručnih radova iz navedenih interesnih područja. Članica je Hrvatskog muzikološkog društva; Hrvatskog društva glazbenih teoretičara; Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga te Hrvatskog društva skladatelja. Uz pedagošku djelatnost njena područja etnomuzikoloških istraživanja su vokalna glazba Dalmacije, dominantno klapskog pjevanja, te posebno folklorna glazbena praksa otoka Murtera u prošlosti i danas (svjetovno i crkveno pučko pjevanje).
Nagrade: Nagrada Josip Andreis Hrvatskog društva skladatelja (2002.); nagrada Općine Tisno za doprinose etnomuzikološkoj znanosti (2002.).
RADOVI. Knjige: Pjevanje na otoku Murteru — kontinuitet i promjene, Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2002. — Studije i članci: Pjesme uz novogodišnje običaje mjesta jezera na otoku Murteru, Rad 27.kongresa Saveza udruženja folklorista Jugoslavije Teslić 1980., Sarajevo, 1982.; Usvajanje novih glazbenih osobina u tradicionalnom lokalnom dvoglasju sela Jezera na otoku Murteru, Zbornik 1.kongresa jugoslovanskih etnologov i folkloristov — Rogaška Slatina 1983., Ljubljana.; Tradicionalna pjesma otoka Murtera i njeno prilagođavanje zahtjevima Omiškog festivala, Rad 31. kongresa Saveza udruženja folklorista Jugoslavije — Radovi 1984., Skopje, 1986.; Klapsko pjevanje — folklorna pojava današnjeg vremena? Radovi 1989. OOUR prirodoslovno matematičkih znanosti i studija odgojnih područja u Splitu, Split, 1989. Potreba istraživanja odnosa organiziranog glazbenog amaterizma i spontanog pjevanja u seoskim sredinama — na primjeru otoka Murtera. Radovi 1989. OOUR prirodoslovno–matematičkih znanosti i studija odgojnih područja u Splitu, Split, 1989.; Prezentacija folklornog izričaja kroz klapu i klapsku pjesmu. 23 festival dalmatinskih klapa Omiš. Festival dalmatinskih klapa, Omiš, 1989.; Komponirana klapska pjesma na Omiškom festivalu. Rad 37. kongresa Saveza udruženja folklorista Jugoslavije . Plitvička jezera 1990. Zagreb, 1990.; Ljetne kulturne priredbe u Dalmaciji kao oblik zaštite folklora.
Rad 29. kongresa Saveza udruženja folklorista Jugoslavije — Hvar 1982. Zagreb, 1991.; Pripovjedna pjesma na otoku Murteru, Bašćinski glasi, 2, Festival dalmatinskih klapa — Centar za kulturu, Omiš, 1993.; Spontanost — bitno obilježje folklornosti (s primjerima klapske pjesme u spontanom izvođenju), Bašćinski glasi, 3, Festival dalmatinskih klapa — Centar za kulturu, Omiš, 1994.; Pir na otoku Murteru. Bašćinski glasi, 4, Festival dalmatinskih klapa — Centar za kulturu, Omiš, 1995.; Dalmatian Pop Songs in the Folklore Practice of the Inhabitans of the Island of Murter. Narodna umjetnost, 32/1, Zagreb, 1995.; Narodna glazba u općeobrazovnoj školi — na primjeru dalmatinske klapske pjesme. Bašćinski glasi, 5, Festival dalmatinskih klapa — Centar za kulturu, Omiš, 1996.; Zahtjevi iz glazbe u razredbenom postupku za studij predškolskog odgoja, Tonovi 12(1), Hrvatsko društvo glazbenih i plesnih pedagoga, Zagreb, 1997.; Provjera glazbenih sposobnosti — pokazatelj glazbenih interesa, Bašćinski glasi, 6, Festival dalmatinskih klapa — Centar za kulturu, Omiš, 1997.; Studij glazbe u Splitu — od Više pedagoške škole do Umjetničke akademije, Bašćinski glasi, 7, Centar za kulturu, Omiš; Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 1998.; (uredila i uvodni tekst) u: Eduard Tudor — Obrade dalmatinskih pučkih pjesama i skladbe za dalmatinske klape, Leut, 12, Festival dalmatinskih klapa, Omiš, 1999.; Split, deseci tisuća posjetitelja,
u: Krpan, E.(ur.), Hrvatska glazbena mladež: 50 godina: glazbom, rječju i pokretom, Zagreb: Hrvatska glazbena mladež / Cantus, 2004.; Osmoškolci koji pohađaju glazbenu školu, Bašćinski glasi, 8, Centar za kulturu Omiš; Umjetnička akademija sveučilišta u Splitu, 2004.; Spontano pjevanje na otoku Murteru / Spontaneous singing on the island of Murter, 13. susret glazbenih akademija Mediterana / Encounter of Mediterranean Music Schools, Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu / Echanges Culturels en Mediterranee (ECUME), Split, 2004. Dalmatinska klapska pjesma — projekt za osnovnu školu, u: Rojko, P. (ur), Tonovi, Zagreb: Hrvatsko društvo glazbenih i plesnih pedagoga, 113–116., 2005. Četrdeset godina Festivala dalmatinskih klapa u Omišu, u: Muraj, A./ Vitez. Z. (ur.) Predstavljanje tradicijske kulture na sceni i u medijima, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku, biblioteka Nova etnografija / Hrvatsko etnološko društvo, 153–161., 2008. Izvannastavne glazbene aktivnosti u osnovnoj školi — Osnivamo klapu!, u: Musa, J. (ur.) Škola — časopis za odgojno–obrazovnu teoriju i praksu, 4, Mostar: Zavod za školstvo, 105–120., 2008. Odnos svjetovnog i crkvenog pučkog pjevanja u Jezerima. u: Drago Nimac (ur.) Glagoljaško pučko crkveno pjevanje u Šibenskoj biskupiji: Župa Gospe od Zdravlja — Jezera. Zagreb: Hrvatska kulturna udruga Pjevana baština, 105–129., 2010. Etnomuzikološki sadržaji u osnovnoj školi, Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga, Split, Umjetnička akademija (u tisku). Ljubo Stipišić Delmata: 222 pjesme za dječje klape i školske zborove,Znanstveni skup o Ljubi Stipišiću Delmati, Zaklada Ljubo Stipišić Delmata (u ti-
sku). — Članci, prikazi, recenzije, predavanja.
Tel: +385 1 4872 370
Berislavićeva 9, Zagreb
e-mail: info@hds.hr