Marko Markuš rođen je u Karlovcu 1990. godine. Nakon stečenog obrazovanja u Gimnaziji Karlovac i Glazbenoj školi Karlovac, koje završava 2008. godine, studira kompoziciju na Bečkom Univerzitetu za glazbu i scensku umjetnost u klasama Axela Seidelmanna, Michaela Obsta i Michaela Jarrella. Od 2012. godine također studira medijsku kompoziciju i primijenjenu glazbu u klasi Reinharda Kargera. Oba smjera završava s pohvalom 2015. odnosno 2016. godine.
Markuševo umjetničko stvaralaštvo obuhvaća djela za solo instrumente, komorne sastave, veliki ansambl, veliki orkestar, big band, glazbu za medije, kao i aranžmane i transkripcije. Dosad je primio nekoliko nagrada, stipendija i poticaja za svoja djela među kojima treba spomenuti Start-stipendiju Austrijske Vlade za glazbu i scensku umjetnost 2018, Počasnu nagradu Bečkog glazbenog univerziteta te višestruke radne poticaje Austrijske Vlade odnosno Grada Beča. Sudjelovao je u međunarodnim programima za mlade glazbenike, primjerice ManiFeste Academy na IRCAM-u, Roche Continents u Salzburgu i Next Generation u Donaueschingenu. Njegova djela dosad su izvođena na renomiranim festivalima, od kojih se izdvajaju Grafenegg Festival, Glazbena tribina u Opatiji i Wien Modern. Uz stvaralački rad Markuš podučava Povijest stila instrumentacije na Univerzitetu za glazbu i scensku umjetnost u Beču od 2017. godine te privatno kompoziciju, harmoniju, kontrapunkt, solfeggio i jazz teoriju.
***
Popis izabranih djela (rana djela su izostavljena)
Kompozicije
Assoziationen, za dva klavira (2011.), oko 10 min.
Varijacije na Balkanske motive, za violu solo (2012.), oko 6 min.
Četiri lirske pjesme D. Cesarića, za flautu, harfu, sopran i violončelo (2012.), oko 17 min.
Prisma, trio verzija za vibrafon, čelestu i klavir (2012.), oko 17 min.
Prisma, 2. verzija, za 18 glazbenika (2012.), oko 17 min.
En attendant… , za 13 ženskih glasova (2013.), oko 7 min.
4-4-3-2, za big band (2013.) (Jazz), oko 6 min.
Klavirski kvartet (2013.), oko 17 min.
Puhački kvintet (2014.), oko 8 min.
Fragment iz filma „Silent enemy“, soundtrack, za ansambl (2014.), 7 min 30 s
Free Yourself, pop pjesma (2014.), oko 4 min.
Opus Taiviennese, za bambus-flautu, pipu, violinu i violončelo (2015.), oko 4 min.
Nebula, za orkestar, kratka verzija (2015.), oko 5 min.
Suchstuff, glazba i dizajn zvuka za istoimeni film, za ansambl i playback (2016.), 3 min 20 s
Glazba i dizajn zvuka za kazališnu skicu „Vineta – potonuli grad“ Jure Soyfera (2017.)
Nebula, za orkestar, (2017.), 9 min
Allotropes, za 13 instrumenata (2017.), oko 7 min.
Rera, za violinu i violončelo (2018.), oko 5 min.
Le Tombeau de Couperin (M. Ravel), aranžman za klarinet, violinu, violu, violončelo i klavir
Virage, za solo klavir (work in progress)
Tanac, za klarinet, violončelo i MIDI-klavir (work in progress)
Tekstovi
Free Yourself, tekst za pjesmu (2014)
Praktična orkestracija i analiza instrumentacije M. Ravela (2014)
Spontanost i interakcija u improvizaciji posljednjeg Bill Evans Trio-a (1979.-1980.) te vlastita improvizacija u stilu Billa Evansa (2016)
https://www.youtube.com/channel/UCP4miOMmHNpWnGt_ZnvP3cg
Tel: +385 1 4872 370
Berislavićeva 9, Zagreb
e-mail: info@hds.hr