Vijesti 25.11.2025
U petak, 28. studenog 2025. godine, na dan kada je hrvatski skladatelj i profesor Josip Magdić napustio ovaj svijet prije točno pet godina, Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu postaje poprište muzičke eksplozije koja spaja bolno sjećanje i brutalnu avangardu.
Koncertna dvorana “Vaclav Huml” (IV kat), Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu u 19h.
Koncertom IN MEMORIAM JOSIP MAGDIĆ pijanist Bartolomej Stanković želi obilježiti i 15 godina postojanja HRprojekta, kojeg je osnovala prof.art. Katarina Krpan (Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu) i prisjetiti se početaka bavljenja istraživanjem i promocijom domaćeg stvaralaštva pod mentorstvom profesorice Krpan.
Koncerti in memoriam Josip Magdić će se, osim u Zagrebu, održati i u Ogulinu (Glazbena škola pri OŠ Ivane Brlić-Mažuranić), mjestu rođenja i smrti skladatelja (četvrtak, 27. studenog), a dan ranije i na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu (srijeda, 26. studenog), gdje je profesor Josip Magdić predavao četvrt stoljeća (1970-1995).
Magdić je 25 godina oblikovao sarajevsku muzičku scenu (1970-1995), eksperimentirajući u svojem elektroakustičkom studiju EAR u saradnji sa svojim tadašnjim studentom Mladenom Miličevićem. Sada se vraćamo njegovim monumentalnim, bolnim i prkosnim djelima:
Pitanje za publiku: Jeste li spremni suočiti se sa zvukom koji pamti rat i pretvara ga u umjetnost?
Magdićevi nekadašnji studenti kompozicije, danas skladatelji s međunarodnom reputacijom nastavljaju s dekonstrukcijom zvuka. Pijanist Bartolomej Stanković (vanredni profesor na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Istočnom Sarajevu) premijerno izvodi njihova djela. Ališer Sijarić u Sintetičkim etidama istražuje zvučne valove i alikvotne nizove koji testiraju granice sluha, Svjetlana Bukvić kombinira theremin, magnetne trake i klavir, kojima stvara zvučni pejzaž izvan poznate stvarnosti. Valentina Dutina u Bosanskoj sviti za klavir spaja naizgled nespojivo, tradicionalno naslijeđe sa suvremenim skladateljskim
Vrhunac večeri je Koncert za klavir i elektroniku skladatelja Frane Đurovića!
Dok je Magdić davno u Sarajevu spajao nespojivo i “podizao obrve glazbenim kritičarima”, Đurović na scenu donosi najsavremenije elektroakustičke tehnologije. Ovo nije samo klavir. Ovo je dijalog između tradicije, stroja i sirovog zvuka, odjek onoga što je Magdić započeo prije više decenija sa svojim ansamblima MOMUS I MASMANTRA u Sarajevu.
Dođite i osjetite naslijeđe avangarde. Dođite i posvjedočite glazbi koja nije tu da umiri, već da PROBUDI.
Ulaz je slobodan. Ne propustite!
povezano
Vijesti 25.11.2025
Vijesti 24.11.2025
Vijesti 24.11.2025