Ćaleta, Joško

Pregledaj djela autora

etnomuzikolog

(Trogir, 2. listopada 1964.)

Glazbenu školu i srednju glazbenu školu završio u Splitu gdje je diplomirao glazbenu kulturu na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu 1988. na temu Problemi prilikom interpretacije suvremene glazbe u radu s amaterskim sastavima. 1994. godine magistrirao etnomuzikologiju na University of British Columbia (Program in Ethnomusicology) u Vancouveru (Kanada) s temom Social and Musical Structure of Klapa Singing Style: Dalmatia and Vancouver, pod mentorstvom prof. dr. Alana Thrashera. 2012. godine doktorirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu s temom Glazbovanje Dalmatinskog zaleđa: Interdisciplinarni antropološko–etnomuzikološki pristup glazbenoj praksi u kulturnom kontekstu.

Nakon magisterija zapošljava se u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu (1997.) kao asistent a potom i stručni suradnik. Uz znanstvenoistraživački rad, koji je većinom fokusiran na glazbenu praksu Dalmacije i dalmatinskoga zaleđa, područje znanstvenog rada fokusirano je i na polje primijenjene etnomuzikologije. Teme koje istražuje uglavnom su vezane uz vokalnu glazbenu tradiciju, svjetovnu i sakralnu, dalmatinskog priobalja, otoka i zaleđa. Član je stručnih, savjetodavnih i ocjenjivačkih komisija, smotri i festivala diljem Hrvatske (Međunarodna smotra folklora, Pasionska baština, Zagreb), između ostaloga i klapskih događanja: Festivala dalmatinskih klapa u Omišu, VDP u Kaštelima, KiKfesta u Buzetu, Školjke u Pakoštanima te viši predavač studija etnologije i kulturne antropologije u Zadru.

Član je i stručnih te savjetodavnih povjerenstava pri Ministarstvu kulture RH, gradu Zagrebu te pri Uredu za nacionalne manjine RH. Sudjelovao je u izradi više prijedloga zaštite nematerijalne baštine na državnoj i reprezentativnoj listi nematerijalne baštine čovječanstva UNESCO–a (ojkanje, procesija Za križen, klapsko pjevanje). Predavač je tradicijske vokalne glazbe na brojnim seminarima i radionicama od kojih se ističu predavanja na Školi hrvatskog folklora u Crikvenici, Balkan music and dance workshop u Mendocinu, Kalifornija, te majstorski tečaj tradicijskog (glagoljaškog) crkvenog pjevanja u Royaumontu, Francuska (2011.) Sudjelovao je na brojnim domaćim i međunarodnim znanstvenim skupovima (preko 30 međunarodnih skupova). Objavio je dvije autorske i jednu uredničku knjigu, autor je pedesetak znanstvenih članaka objavljenih u različitim domaćim i svjetskim publikacijama, stotinjak stručnih radova, a isto tako i urednik, glazbeni producent brojnih nosača zvuka (CD). Član je ICTMa, Hrvatskog muzikološkog društva, Hrvatskog etnološkog društva i Hrvatske glazbene unije.

Od 1979. klapski je pjevač (klapa Trogir), a zatim i voditelj (Trogir, Radovan, Kairos, Pučki pivači — Trogir). Za vrijeme boravka u Kanadi (1989. — 1997.) dirigent je vancouverskog zbora i klape Zvonimir s kojom osvaja nagrade za najbolji etnički zbor u Kanadi (1994., 1996.). Rad s klapama nastavlja i po povratku u Hrvatsku kao glazbeni suradnik ili producent brojnih klapa za koje piše obrade klapskih, tradicijskih (duhovnih) i popularnih napjeva s kojima osvaja prestižne nagrade na festivalima u Hrvatskoj (Omiš, Kaštel Kambelovac) i inozemstvu (Verona, Prag, Barcelona, Bratislava). Dvadesetak klapskih nosača zvuka na kojima je glazbeni producent odlikuju se raznolikim izvedbenim repertoarom i kvalitetnim izvedbama od kojih su neki i nagrađivani (6 klapskihPorina — klapa Nostalgija, klapa Dišpet).

Od 2001. godine surađuje s ansamblom Lado kao kompozitor, vokalni pedagog i dirigent. Suradnja je rezultirala brojnim koncertima i priznanjima ali i formiranjem prepoznatljivog pučkog tradicijskog zvuka u izvedbi folklornog zbora ansambla Lado i muške vokalne skupine Vokalisti Lada. 2008. godine osniva ansambl Kantaduri specijaliziran za izvedbe tradicijske vokalne glazbe južne Hrvatske, jadranskog i dinarskog kulturnog područja. Posebno se ističe suradnja s s Katarinom Livljanić i ansamblom Dialogos (Pariz) koja je rezultirala glazbenim djelima Dalmatica (djelo inspirirano srednjovjekovnom crkvenom glazbom južne Hrvatske) i Okamenjeni glasi (Heretical angels — glazbeno djelo inspirirano stećcima i religijskom baštinom srednjovjekovne Bosne i Hercegovine). Oba djela se frekventno izvode na uglednim europskim glazbenim festivalima (Edinbourgh, Antwerpen, Paris, Gent, Regensburg, Dalhaim).

Nagrade: Nagrada Josip Andreis (sa Z. Vitez i suradnicima) Hrvatskog društva skladatelja za CD Hrvatska tradicijska glazba (2000.); Nagrada Ivan Lukačić, Varaždinske barokne večeri (2004.); Nagrada Orlando, Dubrovačke ljetne igre (2003.); Diskografska nagrada Porin x3: za najbolju folklornu pjesmu Veseli se Majko Božja na albumu Preveliku radost navišćujem vama Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske Lado (2004.), za najbolji album duhovne glazbe Križu sveti s Vokalistima Lada te za najbolju izvedbu folklorne pjesme Svetoj žrtvi Uskrsnici s istog albuma (2012.); Nagrada Franjo Ksaver Kuhač Hrvatskog društva skladatelja za autorsko stvaralaštvo na temeljima tradicijske glazbe (2014.).

Kontakt

Tel: +385 1 4872 370
Fax: +385 1 4872 372
Berislavićeva 9, Zagreb
e-mail: info@hds.hr

Povratak na vrh