natrag

upoznajte

Višeslav Laboš

Višeslav Laboš, 18.11.1978. – mag. art. montaže – oblikovanje zvuka (ADU, Zagreb) i diplomirani novinar (FPZ, Zagreb).

Istraživačkim novinarstvom i glazbenom kritikom se bavio pišući za HRT, Quorum, Nomad i druge medije, dok je petogodišnju karijeru radijskog urednika ostvario na Radio Studentu (1997.-2002.). Od sredine devedesetih godina, kao DJ, „live-act“ ili instrumentalist je nastupao na festivalima suvremene glazbe i klupskim programima po cijeloj Hrvatskoj (N.O.Jazz festival, Izlog suvremenog zvuka, Seasplash, ACT Fest, Media mediterranea, Explicit music, Sinelinea, HGF, Stereo Studio, Kontrapunkt, Blast fest…), u Sloveniji (Ljubljana – Drumwise, Channel Zero, Into Something…), Srbiji (Beograd – Chinch, Improve), Austriji (Graz – Spring four, Spring five…), Njemačkoj (Dortmund – Peripherrie 3000), Švicarskoj (Zurich – Anorg.fest), Italiji (Napulj – XII. biennale mladih umjetnika Europe i Mediterana) i SAD-u (Santa Cruz, San Jose – Y2K 10 Live looping festival). Na Muzičkom biennalu nastupao je 2021. i 2023. godine.

Autor je glazbe i/ili oblikovatelj zvuka za dvadesetak kazališnih i plesnih predstava (Montažstroj, BADco., Zagrebački Plesni Ansambl, Maša Kolar, Martina Nevistić, Andre Mesquita, Alexis Eupierre, Silvio Foretić …), eksperimentalne performanse (Ivana Popović, Ana Peraica…), zvučne instalacije (Otvorenje MSU Zagreb), te četrdesetak kratkih filmova domaće (Danilo Šerbedžija, David Maljković, Tomislav Šoban…) i internacionalne produkcije. Jedan je od pokretača prve DJ radionice u Zagrebu u sklopu Egoboo.bits radionica i Močvarnog laboratorija, te suorganizator prvog festivala copyleft glazbe u Svijetu „Sloboda Stvaralaštvu“ 2005. godine. Autor je dvije izložbe omotnica gramofonskih ploča („Nude covers“ i „Soundtrack covers“) u produkciji Propeler filma, i izložbe – multimedijske tribine “Party flyer” u MSU Zagreb. Sudjelovao je na pedesetak glazbenih albuma u ulozi skladatelja, izvođača, producenta, ton-majstora, mastering inženjera i/ili glazbenog urednika. Autor je dvostruke CD kompilacije „U potrazi za novim zvukom 1956-1984 – Antologija elektroakustičke glazbe hrvatskih skladatelja“ (2016.), kojom je „ostvario iznimno iscrpnu i modernu antologiju“, te „postigao pionirski uspjeh katalogizacije prvih elektroakustičkih radova hrvatskih skladatelja“ (Đurđa Otržan – Cantus).

Kao skladatelj i izvođač Laboš djeluje kao solist ili s grupom Speed of Abras. Surađivao je s glazbenim sastavima Spleen, Impromondays, Kapec Labosh duo i Anna Ghallo, Jastreb, te Cul-de-sac. „Laboša prije svega zanimaju hibridni muzički izričaji, negdje između popularne disko-kulture i eksperimenta na gramofonima. Ponekad su to svima znani hitovi, ponekad zaroni duboko u esenciju nekog od zanimljivih mu žanrova, a često se zaputi i neutabanim stazama autorskih mikro struktura, koristeći se šumom i krckanjem gramofonskih ploča kao ritamskom bazom.“ (Petar Milat – Explicit Music).

mag. art. montaže – oblikovanje zvuka (ADU, Zagreb) i diplomirani novinar (FPZ, Zagreb).

Istraživačkim novinarstvom i glazbenom kritikom se bavio pišući za HRT, Quorum, Nomad i druge medije, dok je petogodišnju karijeru radijskog urednika ostvario na Radio Studentu. Od sredine devedesetih godina, kao DJ, „live-act“ ili instrumentalist je nastupao na festivalima suvremene glazbe i klupskim programima po cijeloj Hrvatskoj (N.O.Jazz festival, Izlog suvremenog zvuka, Seasplash, ACT Fest, Media mediterranea, Explicit music, Sinelinea,  HGF, Stereo Studio, Kontrapunkt…), u Sloveniji (Ljubljana – Drumwise, Channel Zero, Into Something…), Srbiji (Beograd – Chinch, Improve), Austriji (Graz – Spring four, Spring five…), Njemačkoj (Dortmund – Peripherrie 3000), Švicarskoj (Zurich – Anorg.fest), Italiji (Napulj – XII. biennale mladih umjetnika Europe i Mediterana) i SAD-u (Santa Cruz, San Jose – Y2K 10 Live looping festival). Autor je glazbe i/ili oblikovatelj zvuka za dvadesetak kazališnih i plesnih predstava (Montažstroj, BADco., ZPA, Maša Kolar, Martina Nevistić, Andre Mesquita, Alexis Eupierre …), eksperimentalne performanse (Ivana Popović, Ana Peraica…), zvučne instalacije (MSU Zagreb…), televizijske špice i jingleove, te četrdesetak kratkih filmova domaće (Danilo Šerbedžija, David Maljković, Tomislav Šoban…) i internacionalne produkcije. Jedan je od pokretača prve DJ radionice u Zagrebu u sklopu Egoboo.bits radionica i Močvarnog laboratorija, te suorganizator prvog festivala copyleft glazbe u Svijetu „Sloboda Stvaralaštvu“ 2005. godine.

Autor  je dvije izložbe omotnica gramofonskih ploča („Nude covers“ i „Soundtrack covers“) u produkciji Propeler filma, i izložbe – multimedijske tribine “Party flyer” u MSU Zagreb. Sudjelovao je na tridesetak glazbenih albuma u ulozi skladatelja, izvođača, producenta, ton-majstora, mastering inženjera i/ili glazbenog urednika. Autor je kompilacije „U potrazi za novim zvukom 1956-1984 – Antologija elektroakustičke glazbe hrvatskih skladatelja“ (2016.). „Laboša prije svega zanimaju hibridni muzički izričaji, negdje između popularne disko-kulture i eksperimenta na gramofonima. Ponekad su to svima znani hitovi, ponekad zaroni duboko u esenciju nekog od zanimljivih mu žanrova, a često se zaputi i neutabanim stazama autorskih mikro struktura, koristeći se šumom i krckanjem gramofonskih ploča kao ritamskom bazom.“ (Petar Milat – Explicit Music).