natrag

Dalibor Grubačević

Dalibor Grubačević

rođen 1975. godine u Koprivnici, skladatelj je filmske i koncertantne glazbe, glazbeni aranžer i producent. Dobitnik je nekoliko referentnih nacionalnih i internacionalnih nagrada struke (Porin u kategoriji Najbolji album za kazalište, film i/ili TV za soundtrack dokumentarnog serijala U Potrazi za Markom Polom, 2013., te prva nagrada za najbolju filmsku glazbu na 19. Danima hrvatskog filma za dokumentarni film Nenada Puhovskog Zajedno). Usto je svestran umjetnik raznorodne glazbene etike čije djelovanje i polje djelovanja najbliže opisuje pomirenje krajnosti “neklasični klasičar”. Pri pisanju glazbe služi se klasičnom orkestracijom, ali i elektroničkim zvukovima i instrumentima. Stalni je član Hrvatskog društva skladatelja (HDS) i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU).
Osim filmskih partitura i soundtrackova za igrane, dokumentarne, namjenske, komercijalne i korporativne filmove, Grubačevića interes vodi na teren pop rock i etno glazbe podjednako kao i klasične. Njegova klasična djela izvođena su diljem svijeta, od Kanade, Amerike, Japana, Engleske, Italije, Izraela, do regije (Makedonija, Crna Gora), kroz suradnju s kvintetom Simply Brass, kojema je napisao skladbu “Dvije rijeke” u dva stavka (I. Drava i II. Mura), baziranu na napjevima i motivima Podravine i Međimurja. Producirao je i njihov album Camminate.
Skladanje soundtrackova koji su mu u dosadašnjoj karijeri postali najprepoznatljivijim trademarkom započeo je hvaljenim radom za dječji igrani film Branka Ištvančića Duh u močvari (2006.). Suradnju s tim redateljem nastavlja na soundtracku filma Most na kraju svijeta (2014.), ekranizacije nagrađivanog romana Josipa Mlakića, Čuvari mostova.
Rođen je, odrastao i školovao se u Koprivnici. Prve glazbene korake stječe u pop-rock sastavu The Bugs, inspiriranom liverpoolskom čupavom četvorkom, s kojima će početkom 90-ih realizirati jedan studijski album. Krajem 90tih se preorjentirao na proučavanje klasičnih formi skladanja i kompozicije polazeći privatne sate kod prof. Natalije Imbrišak.
Osim rada na filmskoj glazbi, Grubačević je uspješan i u suradnji s brojnim domaćim i stranim pop glazbenicima kojima je pisao aranžmane I orkestracije. Učestalo surađuje sa Zagrebačkim solistima s kojima je ostvario i zajedničko vinilno izdanje u nakladi Aquarius recordsa, a također valja spomenuti i čestu suradnju sa Zagrebačkom filharmonijom te Simfonijskim orkestrom Hrvatske televizije.

| Igrani film | Originalna glazba
2025 “Vindicta” (redatelj Dominik Sedlar); Bullet Entertainment (USA), Croatia film
2024 “Mačji krik” (redateljica Sanja Živković), Artizana film, Nova film (RS)
2023 “Hotel Pula” (redatelj Andrej Korovljev); Kinematograf d.o.o. & HRT
2022 “The Conversation” (Razgovor) (redatelj Dominik Sedlar); Croatia Film & A Quiet Storm Productions (USA)
2022 “4:2” (redatelj Anđelo Jurkas); DOP Produkcija & Broadcast
2021 “The Match” (redatelji Dominik & Jakov Sedlar); VISION Studios & Ollendorff center
2017 “Fuck off I Love You” (redatelj Anđelo Jurkas); DOP Produkcija
2016 “Zbog tebe” (redatelj Anđelo Jurkas); DOP Produkcija
2014 “Most na kraju svijeta” (redatelj Branko Ištvančić); Artizana film d.o.o. & HRT
2014 “Ponoćno sivo” (short) (redatelj Branko Ištvančić); Artizana film d.o.o.
2006 “Duh u močvari” (redatelj Branko Ištvančić); Interfilm & HRT

| Dokumentarni filmovi | Originalna glazba (IZBOR)
2023 “Veljko od mora” (redatelj: Miro Branković); HRT
2021 “Cars we drove into the capitalism” (redatelji: Boris Missirkov & Georgi Bogdanov); AGITPROP, HULAHOP, SAXONIA ENT., Danish Documentary Production, Endorfilm
2019 “Rivers of Croatia” (redatelj Goran Šafarek); Šafarek produkcija
2018 “Više od riječi” TV mini-series, (redatelj Miro Branković); HRT
2016 “Sve je bio dobar san” (redatelj Branko Ištvančić); Artizana film d.o.o.
2014 “Dragi Lastane!” (Dragi Lastane!) (redateljica Irena Škorić); Artizana film d.o.o.
2013 “U potrazi za Markom Polom” TV mini-series (redatelj Miro Branković); HRT
2013 “Slavoljub Penkala” (redateljica Milka Barišić); HRT
2012-2013 Hrvatsko vodeno blago” TV series (redatelj Miro Andrić); HRT & Car-Herc
2011 “Album” (redatelj Branko Ištvančić); Factum documentary
2010 “Hebrang” TV mini-series (redatelj Zoran Budak); Interfilm & HRT
2010 “Zaustavljeni glas” (redateljica Višnja Starešina); Interfilm & HRT
2009 “Zajedno” (redatelj Nenad Puhovski); Factum documentary
2007 “Tesla” (redatelj Miro Branković); HRT
2005 “Ode dućan” (redatelj Miro Branković); HRT
2005 “Berač kamena” (redatelj Branko Ištvančić); HRT
2005 “Izgubljeno blago” (redatelj Branko Ištvančić); HRT
| Djela | Autorske skladbe
2024 “Four Scapes” za ansambl drvenih puhača
2023 Diptych za kvartet tuba
2021 “Csárdás Suite” za gudače
2021 Koncert za tubu I orkestar
2018 “Valse Balkanique” (Balkan Waltz) for Brass Quintet
2014 “Solid Pictures” za rog i klavir
2010 “Two Rivers” (“Dvije rijeke”) za kvintet limenih puhača
2010 “Ricordi del Passato” za gudače
2005 “Autumn Waltz” za tamburaški orkestar
2002 “Rondo” za gudače

| Nagrade i priznanja |
2023. REEL MUSIC AWARD – Priznanje za najbolju glazbu u dramskom filmu za film “The Conversation” (Razgovor) (UK)
2023. MOVIE MUSIC INTERNATIONAL (MMI) – Priznanje za najbolju glazbu u povijesnoj drami, za film “The Conversation” (Razgovor) (UK)
2022. Crystal Pine Award za najbolju glazbu u filmu “The Conversation” redatelja Dominika Sedlara, u kategoriji Best original score, feature. Na International sound & film music festivalu – ISFMF 2022
2022. Silver Medal / Outstanding Achievement – Film Soundtrack & Album, za film “The Match” na Global Music Awards Competition – (USA)
2016. Trsat 7. festival hrvatskih vjerskih filmova – nagrada za najbolju glazbu u filmu “Sve je bio dobar san” redatelja Branka Ištvančića
2013. Porin za najbolji album u kategoriji 41. “Najbolji album za kazalište film i/ili televiziju za TV serijal “U potrazi za Markom Polom”
2010. Dani Hrvatskog filma – nagada za najbolju glazbu u filmu “Zajedno” redatelja Nenada Puhovskog